Förändringsvinden blåser...

Kanske den där helomvändningen jag drömmer om är inom räckhåll nu!
Mina hett efterlängtade "Norgepapper" har ÄNTLIGEN kommit!
Nu gäller det bara å hitta ett jobb åxå!:)
Ett man verkligen vill ha... Helst... Å ett som betalar bra... Ännu hellre!

Kan mycket väl tänka mig att ta en break från äldrevården ett tag o syssla med nåt helt annat...
Men det får bli vad det blir... Bara det ger en go lön så jag kan kravla mig ur den här ekonomisituationen jag hamnat i!

Jaja... Ska använda morgondagens eftermiddag o kväll åt att kolla utbud o efterfrågan... Spännande!:)

Diverse andra förändringar jag drömmer om får komma pö om pö... En sak i taget...Rom byggdes minsann inte på ett par dar!:)

Utöver detta har det långpromenerats idag med fint sällskap av minimus, Helena!
Vi plockade vårblommor och åkte till mammas grav med en bukett helt i hennes smak, och som jag vet hon hade älskat!
Mamma var sån... Gillade det lilla, det enkla...och hon brydde sig aldrig om storslagna saker!
Hon värderade en teckning från barnbarnen låååångt högre än hon nånsin skulle värderat en Picasso!

Klarade besöket lika dåligt som alltid... Det tar cirka 3 minuters abnorm behärskning... Sen brister allt!
Det är en hemsk, overklig känsla... Hennes namn på en gravsten är som ett knytnävslag i magen! Det tar andan ur mig totalt!

Undrar om man någonsin förlikar sig, vänjer sig?
Jag tror inte det!

Vet inte ens om jag vill det!

Önskar alla en skön fredagkväll!

//MK



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0