Poesi i sin renaste form!:)

Tänk att va miljonär...
Så mycket man kunde gjort o sett..
Istället för att sitta här
I hundhårsmisär...

Tänk att va biljonär...
Man skulle gett bort massor av klirr o cash...
Till alla man håller kär...
Både här o där...

Tänk att va miljardär...
Man skulle hitta en livsstil, en attityd..
En med skön atmosfär...
Inga räkningar som tär...

Fast...

Inte för å skryta...
Mitt liv jag aldrig skulle vilja byta...
Mot pengar o rikedom av materiella slag...
Ett fett konto är som kedjan... Den rostiga länken gör den starkaste svag..

Mitt i min verklighet av hundhårshögar, obetalda räkningar o allsköns livssvängar...
E jag med det JAG har, snuskigt rik utan några pengar!

Så ere!:)

//MK



Kommentarer
bettan

Ja, Så Är Det Faktiskt !!!

Svar: jovisst e det....finns väldigt mycket i ens liv som ger MYCKET större rikedom än pengar nånsin kan!:)
Karin

2013-05-11 @ 19:26:46
Tina

Vad underbart du skriver... Så sant så sant :)

Svar: Tack kära KusinVitamin:)
Karin

2013-05-11 @ 19:30:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0