Alla gillar olika, och bara det e SAMMA Olika, så är det ok!

Det hojtas vitt o brett om att alla ska få tycka, tänka, göra, rösta osv, olika och som dom vill!

Det håller jag fullständigt med om!

Vill dra det såpass långt att jag anser att detta ska gälla just "alla"!

Har märkt, inte bara EN gång, utan många... Att det föreligger MÅNGA frågetecken runt just det här! Vad innebär det egentligen?

Att gilla olika, verkar vara ok så länge man gillar SAMMA olika... Så länge det där "olika" ligger inom en politiskt korrekt mall!
För den där respekten som man uppmanas ge åt allt som inte är LIKA, verkar faktiskt inte förekomma särskilt generöst åt de där grupperna/ individerna som följer en annan övertygelse, än den som "Alla gillar olika" har bestämt att alla SKA ha!

Det här behöver inte handla om vare sig politiska inriktningar eller om olika etniciteter... Det kan vara om precis vad som helst!
Så fort nån skiljer sig från den korrekta massan, då brölas det i mängd o massor...då läxas det upp o talas om hur fel vederbörande har....

Ska det anammas "Alla gillar olika" och detta skall respekteras, ja då ska det tamähfan gälla även sånt som majoriteten, eller högst skrikande massa, INTE har godkänt!

Hyckleri är det, när det omhuldas pressfrihet o demokrati... När blotta ORDET demokrati bara gäller somligt och inte somligt... Typ!

Vill spy på alla som genom frenetiska försök att hjärntvätta allt som kommer i deras väg (genom tjat, gap o ett evigt flaxande o upprepande) och som samtidigt, med översittarattityder hallelujah-förklarar innebörden av...
"Allagillarolika"!

Invandrare gillar olika, svenskar gillar olika, sossar gillar olika, moderater likaså... Barn, advokater, uskor, mammor, pappor, sverigedemokrater, asiater, afrikaner, européer, jag, du, vi...

Jag gillar INTE bruna bönor... Men det kanske du gör!

Ska ena gruppen få rida på "olikavågen", så ska det även gälla den andra!

Tycker jag!

På ett ungefär menar jag som så... Att även om man tycker att någon har väldigt fel, så HAR den rätt att få o ska behandlas med samma respekt som de/det man anser vara rätt o riktigt!
I långa loppet erbjuder ju DET, att alla åsikter får ett lika värde... Å då kan man slå sig för bröstet å anse att man respekterar "allagillarolika"!
Kan man inte detta, så tycker jag man ska va tyst!
...... Å därmed har jag sagt mitt!:)
Ha en trevlig kväll!

//MK



Kommentarer
bettan

Jag Gillar Bruna Bönor ! Kramen Om...

Svar: Det gör inte jag:) kramas tillbaka:)
Karin

2013-05-13 @ 18:33:33
Anonym

Tricky tricky :) Jo...alltså....det är väl ok att tycka olika men om det sårar någon eller på något annat sätt stör, så ska man hålla tyst TYCKER jag och det är det ju tyvärr många som inte gör. Jag avskyr propaganda, gnata och tjata sig till medhåll...ja, ta bara vanlig reklam...USCH!!!

Men jag ÄLSKAR bruna bönor :)

Svar: Du brås väl på din mor, min mor, morfar osv...för de gilla ju det där gegget:) Fast...ska erkänna...jä tycker de ser ruggans gött ut:) Kläm pårej kusin! <3
Karin

2013-05-13 @ 19:14:32
Tina

Förlåt förlåt...glömde att signera ju, det vara bara lilla jag som ÄLSKAR bronte böner ;)

Svar: du hade inte behövt å signera...jä fatta att det var du BUMS!:)
Karin

2013-05-13 @ 19:16:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0