MK om bantning och motion!

Sitter lojt tillbakalutad i soffan... Känner av en annalkande träningsvärk i benen... Å Zack sover! Dryga 2 mil har vi traskat på ett par dagar o det får väl anses rätt ok?:)

Jag är jojo-bantningen personifierad!
Många gånger har jag förbannat mig själv, när jag låtit kilona äta sig på... Å lika många ggr har jag jobbat bort dem!
Tack o lov, att jag går ner lika lätt som jag går upp!
Skillnaden den här gången mot alla andra är, att jag kör ett sundare race!
Ingen "rigshospitalsdiet", inget LCHF ( som jag tror e rent livsfarligt i långa loppet) o inget annat trams... Utan satsar helt på inkomster o utgifter!

Gör man av med mer än man stoppar in, då GÅR man ner... O bygger muskler samtidigt!

Har apparna "Shapeup" o "Runkeeper" till min hjälp, och det e grymt peppande! Äter kalorisnålt, kolhydratsnålt o fettsnålt... Lagt ett dagsintag GRYMT lågt, men så ere när sommaren kryper inpå!:)

Dagens första promenad slök nästan 450 kalorier, vilket motsvarar en go räksallad MED dressing!:)

Nog briljerat...
Det känns bra, jag mår ok... Å den här gången vill jag förändra både vikt o inställning! Inget mer ätstörande utan nu ska jag lyssna på kroppen!

Promenader förresten...

Vilken helt underbar form av motion!
Inga särskilda kläder behövs... Inga tider att passa... Inte en massa supersnygga tjejer omkring i nyaste träningsmodet som glor på en annans "jagharfött3barnonästanätitihjälmigpåchoklad"-kropp...
Nä, bara jag, min hund... Å så ere med det!:)

Dessutom löser jag massor av problem under tiden!
Allt från ekonomi till framtida önskemål o planer!
Hjärnan får massor av syre, pumpen arbetar taktiskt o snabbt, benen går av sig själv... Zack blir superrastad o jag blir smal!

What a win-win situation!:)

Nu tänker jag satsa hårt!
Ta det som det kommer!
Föra mina listor o noteringar... Å låta det ta den tid det tar!

Å nu SKA det gå!:)

Må väl!

//B



Kommentarer
weronica

Härligt gumman!! Själv har jag tappat snart 10 kg sedan början av mars med hjälp av viktväktarna, alla gravidkilon (alla 24) plus ett gäng kilo till är borta, men det är inget jag går ut med på facebook för folk tycker o tänker så jäkla mycket.

Svar: Ja, att dom gör....hela tiden:) Fast...jag har inte så ont av det...alltid retar det någon, typ:) Grattis till kanonviktminskning...det var inte illa! Glad för dig! Hade vart kul med en bild så småningom:)Kram!
Karin

2013-05-14 @ 15:55:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0