En ovanlig dag, idag!

Torsdag kväll...Sitter vid laptopen med ett glas rött bredvid mig...har varit ledig idag, och det spelar ju liksom ingen roll HUR mycket man än trivs på sitt jobb...det e göttast å va ledig iaf!
 
Dagen har förflutit lugnt och skönt...Inga stora abrovincher vare sig hit eller dit, och i det stora hela har jag nog varit ganska harmonisk idag, för omväxlings skull!
 
Är en slav under en våldsamt trist inre stress, och hittar sällan den där avslappnade ögonblicken då jag e fullkomligt nöjd med precis det jag har och det jag är är....
Idag har jag lyckats...nästan!
Prestationskraven ligger där under å pyr...men tack vare regn o dimma har jag kunnat strypa den värsta känslan....rabatter, å trädgård!
Detta jäkla "måste", som inte alls e min grej egentligen!
 
Jag gillar verkligen, och uppskattar, en fin trädgård...blommor o grönt....men ogillar att pillejoxa med det själv! Man får träningsvärk i arslet, jord under naglarna...och det kryllar av otrevligheter och 8-beningar där i mylleländet!
 
Ångrar bittert mitt löfte till mig själv om en fin, städad och pyntig "utsida" iår...Gud, så dum jag e!!
 
 
Ytterligare ett krav jag inte kan släppa taget om! Holy smokes!
 
Men, som sagt...idag kom regnet å räddade mig...man SKA inte  rensa rabatter i ösregn har jag hört....å därmed var den saken ur världen för en liten stund!
 
Istället gick jag och dottern en go skogspromenad med Zack...dränkta som katter blev vi...men det var helt ok ändå! Inga spindlar, inget skit under naglarna...å ingen krumbuktig ställning med näsan ner i backen, utan en helt vanlig promenix! Kändes ok....till och med när kalla vattendroppar rann ut efter ryggraden, då den sjöblöta jackan inte längre lyckades hålla vädret ute! E det vår så e det....tamigfan!
 
Jag har även lyckats byta lakan...tvätta lite...hämta min mobilladdare som jag glömde på jobbet igår....och dammsugit!
Det sistnämnda berättar jag bara för å vara märkvärdig...här dammsugs varenda dag år ut och år in....mestadels på grund av  "denna häringe" hårbollen...
 
 
...men andra orsaker förekommer ju åxå....så som sand, smulor å allsköns skit som finns hos alla! Hade det däremot INTE funnits en hårboll a´la Zack här, hade nog sugningen varit mer sporadisk!
 
Vad som då kanske utmärker den här dagen från övriga MEST....är att jag inte känt det som jag e jagad av fan själv!
Han med blåslampa, och jag indränkt i bensin....
Varför vet jag inte...det bara e så....å jag tänker vara rätt så nöjd med det!
Varje dag under många månader nu, känns det som nåt kommer hända....eller som någon jagar mig hej vilt, utan att jag vet vem...
Idag har jag inte känt så....å det har känts gött!
 
Känner en viss längtan efter sommaren...med tillförsikt, och med ett hopp om att den kommer funka! Ljuset som kommer, som redan till stor del är här...lukten av grillat överallt...känslan av att alla helt pötsligt blir attans internationella ( :D )...och av att man får göra lite som man vill... Jag ser fram emot små utflykter, att få simma o bada...sitta ute å läsa, sena ljumma sommarkvällar...jobba...(a-a, till och med det)....å jag ser fram emot besök från någon jag tycker mycket om, som jag träffar allt för sällan...och jag ser fram emot att få stressa av!
(för då e ju trägården förhoppningsvis redan klar, räkningarna betalda, hundhåren minskade i antal, dammet dammat och jag i rejält good shape)...harkelharkel!
 
(jomen visst....drömma kan man ju alltid )
 
Fast just nu e jag ganska så i fas med "idag"....den funkar....trots dimma, regn o annat illtyg....å sommaren kommer, tids nog. Tänker inte ha alltför bamsiga förhoppningar heller, om den där "perfekta sommaren"....utan jag tänker försöka ta den för vad den är...anpassa dagarna efter humör, väder, arbete osv....
På SÅ vis tror jag den kan bli ganska hyffsad, prestationsfri och stressbefriad!
 
Nu ska jag steka plättar!
Morsningkorsning!
 
//MK


Kommentarer
Cecilia

Underbart att läsa din blogg. Du får mig att känna igen mig och skratta ibland. Kram till dig min gamla klasskompis

Svar: Härligt om du tycker om mitt kluddande:))Många kramar tillbaka:)
Karin

2013-05-09 @ 19:35:01
Tobbe

Tummen upp för dig Karin :-)
Nu ska jag slänga mig i säng tänkte jag. Är lite trötter.

Hoppas att du inte har så mye spindlar inne i sovrummet :-)

Svar: Sov så gott då, Tobbelino:) Nädu...sovrummet e relativt spindelfritt...vad jag vet iaf:)
Karin

2013-05-09 @ 22:39:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0