Hemma!

Att få växa upp och bo här, är en ynnest!
Något man ska fundera över ibland, när annat inte känns bra!

Här känner nästan alla varandra... De flestas historia vävs in i ens egen...
Det är trygghet, ro, harmoni och en lugn känsla inombords...
Allt man kan och vet härstammar härifrån... Allt man ärvt och instinkter man har!
Närheten till havet, till den karga naturen... Holmarna och skären som ligger likt ett beskyddande band i havsbandets yttersta.. De som tar de hårdaste och första stötarna av höststormarnas framfart...
Allt här andas "HEMMA" för mig...

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bo någon annanstans... Jag provade en gång... Skulle bo i Småland i 2 år... Var hemma efter 4 månader, som jag mestadels tillbringade hemma hos mor o far!
Det gick helt enkelt inte!
Jag hade lappsjuka proffessionale HELA tiden!

Nä... Jag hör hemma HÄR!
Bland bohusklippor och granit... Bland salta vågor och tång... Med närheten till Skagerack, vars närhet man är påverkad av hela tiden!

Här e jag född... Å här tänker jag stanna!

//MK



Kommentarer
bettan

Jepp <3 Karin :D Här Hör Vi Till <3 Kramen Om...

Svar: Om detta råder inga som helst tvivel Bettan!:) <3
Karin

2013-05-08 @ 07:13:12
Tobbe

Så e det jag vet. Du hör hemma där.

Svar: :) vet att du vet det Tobbe:)
Karin

2013-05-09 @ 10:20:29
Cecilia

Längtar hem. Fast visst trivs jag i Ua, annars hade jag ju inte varit kvar här. Men när du skriver känns det i Gravarnenerven

Svar: En gång Gravare, alltid Gravare, Cecilia:) Å du vet ju vart det finns...inte värstans långt ifrån där du e:)
Karin

2013-05-09 @ 19:38:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0