Mycket man vill, sa kärringen...

Jag har nog aldrig ansetts som en särskilt romantisk person...sådär skir, vän och kvinnlig som jag i grund och botten önskar jag vore...utan mer som en "Tommy-girl", uppväxt i jeans, träskor och med en spade i hand i full färd med att hjälpa pappa gräva i trädgården eller annat...
 
Har många gånger önskat jag vore mer "Sofistikerat kvinnlig"...kunna bära klänning på ett självklart vis OCH se ok ut i det...intressera mig för mer "kvinnliga" saker som nagelvård, senaste modet, pynta hemmet och sånt där klassiskt...
 
Men hur jag än vänder och vrider mig i mina få, men ivriga försök...så känner jag mig mest som ett jäkla mumintroll i allt annat än jeans...och när jag ska agera inredningsarkitekt på hemmaplan, så tröttnar jag ganska snabbt...det är INTE jag!
 
 
Jag skulle vilja kunna sticka fantastiska alster, som min mor kunde...
Islandströjor med avancerade mönster...bäbiskläder....strumpor och allt som bara GÅR att få ihop med ett par spetor och ett tråd...men NÄ...jag tappar en maska...det blir ett hål i min kreation...och jag tappar sans balans, humör och förnuft!
 
 
Jag skulle vilja kunna sy...starta en symaskin och skapa rejäla grejjer...gardiner, kuddar, täckjackor och annat som den händige kan fixa..men icke då...jag vet knappt hur man trär tråden på en symaskin riktigt...å efter några hackande "stygn", upptäcker jag ofta att det som skulle bli så fint på alla de vis, är snett, vint och vridet...DÄR åker blodtrycket upp rejält, tråden bits av och  maskineländet stuvas tillbaka i det hörn den bor i...
 
 
Baka....jodå...det klarar jag hyffsat....jag kan göra goa bullar...amerikanska blåbärsmuffins...och en kalastårta som heter duga....inga problem...en å annan finfin rulltårta slänger jag ihop åxå, och jag VET jag e duktig på budapestrullar...men drömmen är av ett helt annat slag...jag vill skapa konstverk...tårtor som imponerar...som får gäster å annat löst folk att tappa hakan...men varje gång jag ger mig i kast med nåt, så blir det aldrig som bilden jag har, inuti i hövvet...
 
 
utan mer som....
 
 
........typ!
 
Heminredning....ett alldeles eget kapitel...dels för att jag e hopplöst bunden te saker jag HAR...svårt att kasta grejjer som jag fått av någon som betyder mycket...svårt att släppa iväg sånt som följt med sen kottarna var små...enormt svårt att klippa banden med ungarnas barndom osv...allt som funnits, SKA finnas kvar...på ett ungefär...å sen handlar det ju om pengar!
Det vill tll mycket stash o cash för att bygga den typen av hem jag VILL ha...
 
contemporary kitchen island designs have been developing over many
 
...kök....bara som en hint o fingervisning....jag bör alltså inte bara börja spara till en viss del av inredning, utan till ett helt nytt hus...
 
Suck...
 
 
...och ett helt nytt tänk...
 
Nä, jag blir nog kvar i min gamla fyra...klädd i mina gamla jeans...köpande gardiner på Jotex...och drömmande om fantastiska tårtor, samtidigt som jag står och vispar ihop de 6 förbenade äggvitorna till samma gamla kalastårta...Jag kommer nog fortsätta drömma om fina tröjor och stickor som nästan raljerar på egen hand...osv osv...
Men det e så det är...det e JAG.....på ont o på gott!:)
 
Så ere....
 
 
the bitter truth....men iaf...ett rufs, en katastrof, ett troll...men JAG!:)
 
Ha en go kväll!
 
Tjing, over and out!
 
//MK


Kommentarer
Onth3

...men ett härligt troll! Mysig bild! :-)
1000 kramar!
/Onth3

Svar: NU blev jag riktigt glad!:) Mysigt å "se" dig ju:) 1000 likadana kramar tillbaka:)
Karin

2013-05-27 @ 21:22:48
Blondie

Åh så go'bild på dig !!
kram..

Svar: Hehe....den e hemsk...men väldigt mycket hur jag ser ut när jag inte gör mig till för nåt, inte ens mig själv:) Tack raring:) Kram!
Karin

2013-05-28 @ 01:14:42
URL: http://theperfecthousewife67.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0