Åhhhh... Usch!

Det här med förkylningar...

Att vakna i tidiga ottan, sakta men säkert upptäcka att man e uggen som bara den... Halsen svider, näsan e täppt, nacken värker... Man fryser utan täcke o svettas med täcke... Det e inge kul!

Att sen dessutom behöva ringa o sjukanmäla sig kvart i 7... Till en redan hårt belastad personalenhet... Brrrr!
Det e minsann inget käckt alls!
Man känner sig pinsam o skyldig!
Jag avskyr det!!

Men så ligger det till idag...
Inget att göra nånting åt!
Det värsta e smärtan i nacken... Det där stör mig nåt våldsamt!
Man blir som en krum pinne i hela kroppen!

Nu ska jag använda den här kyliga o blåsiga Söndagen till ingenting alls!
Se på TV... Kanske, äntligen, läsa ut min bok ... ( har enorma fokusproblem ) ...å så ska jag jobba hårt på ett kurerande!

Spännande dag ahead!

//MK



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0