Gnäll!

De kliar i hela mig när inte grejjer jag VILL ska fungera, fungerar!
I synnerhet när det handlar om grejjer jag inte själv kan dona med, utan konstant måste be om hjälp för å få fixat som jag vill!
Just nu handlar det om den här nya &/%¤#)(/&% bloggjävulen!
 
Jag VILL kunna själv...men alla förbenade HTML-koder å fan å hans moster e inte riktigt vad mitt tålamod klarar av!
Sånt här SKA bara fungera...ungefär som när man skriver manuell dagbok, eller fixa egna fotoalbum medelst sax, lim, pappersfoton och kritor! Det ska bli som man vill .....bums, handlöst, direkt...NU....helst igår!
 
Man har en vision...man ser framför sig hur fint man vill det liksom ska vara...det ska vara fräck och rolig text, många fina bilder...klipp och videoinlägg...musik och så vajdare...det ska INTE behöva klia i hele kroppen av okunskap o ilska...frustrationsutslag som svider...å vanmakt att man e så jäkla korkad att man inte hajjar ett piss av vad 5-åringar idag verkar greppa direkt de får en skärm å ett tangentbord framför sig!
 
Lessamt!
 
Jag SKA få hjälp med eländet...det kommer säkert å bli bra när det e klart...men tills dess sitter den där eländige stressjävulen på min ena axel å påpekar allt som INTE e som jag vill ha det....MORR!
 
Det här gäller bilar åxå, kan tilläggas...
De SKA fungera....man ska kunna tuta å gasa i all evighet utan krångligare åtgärder än vad en tankning kan vara!
Kan åxå säga, att en tankning kan vara nog så jäkla besvärlig...eftersom det e "fifty-fifty" varje gång att komma ihåg vilken sida tanklocket sitter på...att komma ihåg den lilla fåniga knappen man måste trycka på för att få upp tanklocket, samt att INTE glömma läsglajjerna då de verkligen behövs vid alla bensinstationer idag...Det e fett svårt att välja pump och trycka in koden på visa-kortet när man inte ser ett skvatt!
Ogillar skarpt att man inte längre får gå in å betala, utan måste ordna vartenda jota själv...Brrr!!
Fylla på olja å sånt, det gör jag inte....när veteranbilen börjar hacka som en gammal traktor...då lämnas den in...klumpen av seg, klunsig olja tas ur...å nån händig mack-gubbe får fylla på ny olja samtidigt som jag får lyssna på litanian av förmaningar angående hur man EGENTLIGEN sköter om en bil!
 
Tsssss!
 
Bilar SKA rulla....bloggar SKA se ut som jag vill med en gång, direkt...så ere bara!
 
Utöver dagens gorm e jag görtrött...har ont i nacken och e i stort behov av en hel natts sammanhängande sömn...
Sömn SKA fungera...man ska bara lägga huvvet på kudden, å sen SKA man va väck i 8 timmar...å mardrömmar ska man INTE besväras av!
Pronto!
 
Goodbaj!
 
//MK
 


Kommentarer
Annika

Japp ... Jupp o absofuckinlutley ... Håller med å det bestämdaste!

Svar: gött å höra Annika:)
Karin

2013-04-23 @ 07:15:23
URL: http://pokonis.com
Paula´s Blogg

Håller med allt du skrev :)

Kram

Svar: såklart du gör:) Jag har ju rätt:) Kramkram!
Karin

2013-04-23 @ 11:33:48
URL: http://bloggen.fi/paulasblogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0