Ett kliv i rätt riktning....

Nu är det gjort!
Nu har jag officiellt stängt min gamla blogg...min mentala härdsmälta, min spypåse...min trogne följeslagare i 4 år!
Den får leva kvar i cyberspace...jag tänker inte radera ett ord...däremot känner jag att det e hightime och börja blicka framåt litegrann!
 
Mycket av gegget jag laddat av mig där går fint å sopa under mattan, glömma av liksom...å det som inte kan, får eller ska glömmas...det lever ju kvar i mig iaf.
SÅ....jag gör som många andra...sadlar om min bloggfåle, byter portal, färger, former, fonter...å fan å hans eländiga moster! :)
 
Dessutom...å det här e redigt vågat vill jag lova...har jag tänkt att det här ska få bli en allmän handling..en blogg öppen för den som nu vill glo runt här inne...inga hemlisar, inga djupa "detet o överjaget, libido o Pavlov" utan mer en plats för  vad som faller mig in här och precis nu...ytligt, fnissigt, larvigt eller allvarligt... whatever! Bara skriva för skrivandets skull...och för den aldrig sinande lusten att jiddra och vela! :)
Klotterplank ungefär...passar mig fint, för klottrat har jag gjort hela mitt liv...på och i allt...flickansikten, ögon, hjärtan, hästhuvuden, stjärnor...rena Louvrensamlingarna i varje telefonkatalog jag la vantarna på:)
 
I vår lokaldel kunde man inte skönja många telefonnummer....men man kunde få läsa ett x antal pojknamn, med dito sjutusen hjärtan runt omking...ja jösses...bloggen blir en frigörande revolt...å ett spartänk vad det anbelangar bläck och blyerts...bara en SÅN sak!
 
Jaja...nu ere gjort...gammalt e avslutat, nytt e påbörjat...så får man väl se vart det leder...Det känns iaf som ett litet, litet steg i rätt riktning...å även om det som sagt alltid finns tankar som inte e så glada o kuliga, så behöver de ju inte präntas i det oändliga...å kanske de kan lämna lite plats åt positivare funderingar...
 
Å det e precis DÄR jag befinner mig nu...nytt, ovant, främmande mark....pirrigt, spännande...men ändå med en viss förhoppning att det ska roa mig...å kanske en å annan mer!
 
Ha det gött!
 
MK


Kommentarer
annica ström kvarnström

Snyggt! Det blir fint att få fortsätta följa dig! <3
Kram

Svar: Mig blir du inte av med så lätt Fru Ström Kvarnström:) Kram!
Karin

2013-04-18 @ 19:09:24
URL: http://annicakvarnstrom.com
Fäbostintan

Hej å hå, va fint det blev!!! Och nu är det som du säger, nya tider, nya tag för både dig o mig :)..Kan fan inte bli sämre i alla fall haha..eller hur!
Kramas

Svar: Nä du Birgitta...nu får den fan va bra! Nu e det nya tag som gäller:) Kramas!
Karin

2013-04-18 @ 19:16:56
"bettan"

Underbart !!! Kramen Om...

Svar: Tack ska du ha Bettan!:) Kram tillbagers!:)
Karin

2013-04-18 @ 19:17:09
Eva-Lena Björck

Härligt o modigt av dig Karin! Ska bli spännande,kul och intressant att följa dig på din resa kram <3.

Svar: Så modigt vet jag inte om det e...men småkul!:) Hoppas det blir så himskans intressant som du önskar!:) Kram!
Karin

2013-04-18 @ 19:30:34
Carina Ljungberg

<3 <3 Gillar!! :) :)

Svar: Kul att du gillar....det gillar jag!:) kramar! <3
Karin

2013-04-18 @ 19:30:59
Therese

Lycka till med den nya!

Svar: Tack ska du ha Therese:)
Karin

2013-04-18 @ 20:04:57
Tankesmedjan

Klart att vi hänger på här också. Kram!

Svar: Gött!:) Annars hade jag allt saknat dig massor!:) Kram!
Karin

2013-04-18 @ 20:19:41
URL: http://suttecity.wordpress.com
Tobbe

Bra gullet :-)

Svar: 😃
Karin

2013-04-18 @ 22:06:37
Tobbe

MKS hmmm nu ska vi se :-) M & K okey :-) S måste vara skriver :-)

Svar: MK's gubben!:) dvs... MIN!:)
Karin

2013-04-18 @ 22:12:08
Agnetha

Tänker åtminstone försöka skriva mera i min nya, men det är lite trögt nu.
Nu har jag iaf din nya och ska lägga in den hos mig.
Kramar

Svar: Tycker absolut du ska skriva Agnetha!:) ska länka dig imorgon! Nu e det sovdags!:) kram!
Karin

2013-04-18 @ 22:25:05
URL: http://fridashorna.wordpress.com
Annika

Spännande ... Kommer hänga med

Svar: Toppen vännen! Skulle bli tomt o ödsligt annars!:)
Karin

2013-04-19 @ 02:28:00
URL: http://Pokonis.com
Paula´s Blogg

Godmorgon!
Kul med nytt!

Kram

Svar: Morrn Paula:)Jo, jag kände att det var dags:)
Kram
Karin

2013-04-19 @ 06:52:54
URL: http://bloggen.fi/paulasblogg
Tobbe

Vet du vad?
Jo jag är LEDIG så klart i dag :-)

Svar: Å det e du väl förunnad! :)puss:)
Karin

2013-04-19 @ 13:13:16
Paula´s Blogg

Godmorgon!
Jag kände mej lite lost då amelia stängde ner läasrbloggarna! Nu bloggar jag på bloggen.fi. Stannar där nu :)
Ha en fin helg!

Kram

Svar: Amelia var ju kul på den tiden det begav sig...men jag trivdes ÄNNU bättre på AB´s blogg, som åxå lades ner...fast nu e det nya tider, å nya försök...det KAN ju bli bra om man ger sig sjutton på det:)Ha en härlig helg du med!
Kram
Karin

2013-04-20 @ 09:52:56
URL: http://bloggen.fi/paulasblogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0