Bara småfunderingar...

Disig Söndag...
Den häringa jäkla våren verkar dröja!
 
Nu spelar det för min del ingen jätteroll, eftersom jag ska jobba hela eftermiddagen/kvällen...men nog börjar man bli rätt less på det här pisstrista vädret!
 
Ser fram emot de där ljumma kvällarna...när man åker ut till Stensjö med grillkorv och fiskespön...När livet känns LITE lättare och luften går att andas utan ansträngning..
Funderade på min dagliga Zackpromenad, hur det sista halvåret sett ut...jag ryser när jag sjunker för djupt ner i tankarna...och kan lugnt säga att jag inte har en susning om hur man klarat av det!
Det blir ett tungsinne emellanåt som känns rent livsfarligt...huuu!
Jag hoppas innerligt att vare sig jag eller någon av mina anhöriga kära, nånsin behöver uppleva nåt liknande igen!
 
Man är nog starkare än man tror...eller så har man en avstängningsknapp "deluxe" inmonterad nånstans i skallen...
Tänk så många gånger man säger till sig själv att "det där klarar jag aldrig"...men så hamnar man i den fruktade situationen...å på något underligt vis tar man sig fram iaf! Inte lyckligt och lätt...men man "truskar" vidare...med ett underligt filter man använder för att slippa tänka, känna, eller se...
 
Det är när filtret tappar kraft, man dippar ner i ett gegg av minnen, bilder, funderingar och skräckscener...Usch ja...sicket år man haft!
 
Så NU e våren högst välkommen...lite sol, värme...lite grönt och blommande...tillfällen att vara ute, göra mysiga saker ihop med de sina...skingra de dystra tankarna..det e verkligen vad man behöver nu!
 
Å visst känns det mitt i den fuktiga dimman, som om den lurar där bakom? När solen orkar fram, känner man att den riktigt värmer...och inte minst de små, trötta krokusarna man ser lite överallt nu, lovar ju bättre tider!
Dessutom....å det e STORT....så såg jag en citronfjäril igår...Å DET tar jag som ett klockrent tecken på en kommande vår/sommar!:)
 
Nu e det middagstajm här...sen ska arbetskläderna på resten av dagen...så Hå och Hej....o ha en härlig avslutning på helgen, vare sig ni jobbar eller ligger på slösidan!:)
 
//MK
 


Kommentarer
Katarina Bothén

Fint du skriver. Ha det bäst. Hoppas vi jobbar ihop snart igen. Nu bär det snart av till Bankeberg för min del :)

Svar: Hej Katarina och tack ska du ha!:) Pratade för precis en liten stund sen om precis samma sak...att det hade vart kul att jobba ihop med dig snart igen:) Va skumt:) Ha en bra jobbekväll på Bankeberg:) Kram!
Karin

2013-04-21 @ 13:11:45
anette

Få är de människor som inte är starkare än vad de tror.
Jag tror på att man alltid klarar mer än vad man tror fast jag är å andra sidan rätt mycket fatalist också.
Jag tror också på att man får lov att grotta ner sig i känslor, tårar och funderingar men eftersom människan (oftast) är starkare än vad man tror och (för det mesta) har en obändlig överlevnadsvilja som driver den framåt så måste man för eller senare klättra upp ur den där grottan man har befunnit sig i. Hur lång tid det sen tar är mycket individuellt. Därmed inte sagt att vägen ur grottan är spikrak eller går raka spåret framåt/uppåt.
Men ut kommer man förr eller senare :-)
Kramen på dig ha en bra jobbhelg!

Svar: Jag tror jag e en sån som alltid kommer segla runt på krokigaste vägarna...å vägen ur den HÄR grottan, kommer bli oändligt sned och evighetslång....fast såklart jag hoppas du har rätt...tanken på att man KAN bli 95 år, å må såhär hela tiden...den e minsann allt annat än lockande! HU!Kramar tillbaka!:)
Karin

2013-04-21 @ 14:30:22
Paula´s Blogg

Här skiner solen så fint o det är rätt så varmt:)
Vad du skriver fint! Det är just så det är!
Ha en bra jobbdag!

Kram

P.s har du varit inne på min blogg? Välkommen in :)

Svar: Tack så mycket Paula! Hoppas du haft en lika solig dag idag!:)Kram!
Karin

2013-04-21 @ 15:56:38
URL: http://bloggen.fi/paulasblogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0