Tack vare MIG!

Idag kan alla som har den minstaste "tacksamhetsbegåvning", tacka MIG för det helt fantastiskt fina vädret!
 
Jag skulle vart helt ledig idag..men tackade ja till en kvällstur, mest beroende på det pissiga vädret som rått! Duggregn, 50 nyanser av snorgrått, halv orkan och kallt så in i bomben...
 
I samma ögonblick som jag sa JA till att jobba, tvärvände vädret...å SE...nu strålar solen, himlen e blå...en lätt bris förnimms...Så Varsego...det var så lite så!
 
Varsego för Söndag, Måndag och Tisdag åxå....däremot kan ni starkt räkna med dyngväder på Onsdag!
 
*Intebitterintebitterintebitter*!
 
Det var samma när Linnea skulle fraktas till Landvetter förra Fredagen. Då såg vi tillbaka på en torr period av 5 veckors högtryck, ingen nederbörd...rena vägar...fri sikt...
I samma ögonblick vi satte oss i bilen för en skumpig färd till flygplatsen...fredag morgon kl 04:00...så började det snöa!
Bitvis snöade det så mycket att man såg max ett par meter framför sig...kort sagt...snö-O-väder....
Min och Helenas planerade (sen 3 månader tillbaka) heldag i Göteborg med dito mys...bedrevs i pissregn och med dyngsura Converse...
Det här specifika vädret, mina vänner, blev bestämt i samma ögonblick som jag sa JA till att köra Linnea till Landvetter! Till saken hör...att jag HATAR att köra bil i Göteborg...å snön, regnet, slabbet och gegget bidrog inte det minsta till trivselfaktorn!
 
Nästa Tisdag....30/4...ska samma dotter hämtas i Herrljunga, av ingen mindre än mig...
Det lär regna, storma, snöa, hagla, bli tät dimma och tjockt islägg i varenda dike...Eller så kommer Västra Götalands första rejäla jordbävning inträffa...
Bara som ett tips....planera ingen semester denna dag!
 
Hursomhaver....idag jobbar man kväll...så några lediga timmar har jag ju att spendera hur jag vill...så jag börjar helt enkelt med en go långpromenad med min kravallabbe...sen får det bli lite jox av allehanda slag...sånt där som hör till...hänga tvätt, å annat skoj! :S
Kanske, kanske man hinner sitte ute en liten stund...kavla upp jeansen över knäna...å ge de blåvitbleka benen en dos av D-vitamn och osund solbrännestrålning! De ger saj!
 
Ha en pén dag...å till den/de som eventuellt tänder grillen ikväll, å korkar upp en flaska rött...glöm inte sända mig en tanke...djupt indränkt i grav tacksamhet!
 
//MK
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0