Dagrömmar och Kampraderier av allehanda slag!

IKEA!
 
Detta gigantarium av fattigmansdrömmar:)
 
Triljarders kvadratmeter av pedagogiskt och pyssligt ihopsatta lösningar för alla smaker och plånböcker!
Ett enormt bygge där man lätt förlorar sig i dagdrömmar...
Jag e mästare på just detta...dagdrömmerier....
 
I eftermiddag har jag renoverat mitt sovrum totalt....det e nytapetserat och flott som sjutton...Å jag slog mig själv med häpnad när jag himlade och rullade med ögonen likt ett chokladhjul på Liseberg åt den ena pastell-countryside-romance drömmen, efter den andra, vad det anbelangade snuttepluttiga sovrum!
 
Jag frossade i "OldFashioned" överkast, med vackra kuddar i finurliga kreationer...jag suckade leende åt ett par "skira" sommargardiner som nästan andades "Svensk barndomssommar"...jag fröjdades åt alla mönster i ljuvaste rosa och läckraste pastellgrönt...rosenknoppar, blad, nyckelpigor...Tavlor på väggarna som skrek ut ett romantiskt budskap...oskuldsfullhet, vackert...nästan så jag blev tårögd när jag i fantasin dekorerade, planerade, spacklade, målade och shoppade nytt till MITT tillkommande sovrum!
 
 
(lite kontra vad jag skrev igår om hur jag INTE e pysslig hemma...enna).....
 
Hur som haver...jag hittade MASSA inspiration denna eftermiddag bland "Tindra", "Malm", Fusk" och allt annat vad de olika prylarna heter i detta Kamprad´ska Palats!
NU vet jag hur jag VILL att saker ska se ut här hemma...nu vet jag vill med mitt hem....
Bara det är ett jättekliv faktiskt....Nu fattas bara pengarna!:)
 
Jag hittade ett kök värt att bita av sig fingrarna för....urfint och såååå ljust....hyllor med små kryddodlingar...en diskmaskin dold bakom ett kamouflage, samma med kyl o frys som från utsidan såg ut som gammeldags skafferidörrar....en härlig yta till priset av 70.000....mmm, då får man INTE med micron...men i övrigt ingick det mesta...så fint!
 
 
,,,har ni sett?? Så grannt!
 
Jag hittade handdukar, gardiner, blommor...jag hittade små växthus...å en hylla jag vill ha på dass....jag hittade  glas...ursnygga vinglas med en flådig karaff....jag hittade en soffa...fåtöljer å ett nytt köksbord...byrå till hallen, spegel, tavlor, bestick...kuddar i fina färger...å ljus!
 
In emellan åt vi en mellanstor portion av köttbullar på den nya fina restaurangen...
 
vette sjutton hur många bullar det var...men gött var det...å jag blev komamätt och orkade knappt kravla mig nerför trappen till "heminredningsplanet"!
 
Å DÄR...där finns ju allt pillemojsigt!
Det där lilla extra som gör ett hem mysigt, ombonat o rart....Nästan så man kan visualisera Ria Wägner mitt i härligheten...med stomatolsmajl och blårutigt förkläde...spollockigt hår och bismarkshalsband...ja, jösses...Kamprad goes 60`s....me oh my!
Med en touch av åttitalets pastellhysteri...ackompanjerat av blommor, blader å allt annat som anses tuttinuttigt!
 
Jojjomänsan...det vart en heldag i möbel & inredningsriket nummer ett....glatt överraskad att lite mer classy gammalstil återfötts å puttat bort alla jävla panellängder och fyrkantiga, turkosa 70´tals grejjer...Jag kände mig helt enkelt mer "hemma" än vad jag någonsin gjort på IKEA!
Kanske mycket pga att jag var ruskigt mätt och däst och inte hade samma energi att tycka det mesta e plastiskt o fult...men i alla fall...det var trevligt...å det nya varuhuset på Torp var abnormt stort o fräscht!
 
 
Efter denna pilgrimsfärd, fortsatte eftermiddagen på bla NILLE....där det inhandlades massa saker till det stundande studentkalaset....å nånstans DÄR började mitt jäkla ben paniskt ybervärka igen...
Så haltande o hoppande på ett ben, lommade vi till bilen å for hem...
 
Förutom servetter, glas, tallrikar o en mängd andra attiraljer...kom jag med hem med en sån här...
 
 
...som dessutom innehöll en "BakBilaga" med rena drömliknande tårtor...så inte nog med att jag ska måla, tapetsera, möblera, pynta å dekorera...jag ska minsann i mig bli en jävel på tårtbak åxå!:)
 
 
( Återigen kontrar jag mot gårdagens inlägg om mina tillkortakommanden i tårt-köket)....
 
Man KAN vad man vill....å det man inte kan...KAN man lära sig! *snusförnuftig maximus*!
 
NU ska jag krypa upp i soffhörnet...vila mitt sargade ben...å fortsätta drömma om allt jag vill, kan och ska!
(en annan dag)!
 
Nattnatt!
 
//MK
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0