Student, vakthundar och vakthunkar!

Det var ett tag sen man satte sig ner och skrev nånting...
Mest för att det inte funnits mycket att skriva, ingen motivation alls...plus att det vart mycket annat!
 
Fullt upp med mitt motionerande och min personliga vendetta mot alla tröstekilon...samt ganska mycket jobb, så nä, bloggandet har inte haft hög prioritet den sista tiden!
 
Fast ikväll kliade det lite i författar-genen, och jag tänkte slänga in några rader innan bedtime...ska Inte bli sen ikväll, då jag har fullt upp hela dagen imorgon.
Det e yngsta dotterns bal imorgon, och vi ska iväg till Gustafsberg och kika på alla vackra flickor i sina balklänningar och killarna...snygga o prydliga i sina kostymer!:)
 
 
.....typ!
 
Å så drar det ihop sig till Student...kalas, partaj, massa mat o böveln å hans moster!
Det e ingen billig story det här med student...mössor, kläder...till både bal och avslutning...kalas för en jättehög med folk....å dito dricka till lika många...
Sen att den lilla myggan e värd varenda cent och massor mer därtill, det e en helt annan sak...man ska ha råd...å det har man inte ofta som singelmorsa...med en undersköterskelön...hehehe....blir nästan full i flabb av motsägelsen:)
 
Nä...det här e minsann inget å gnälla över...Min Helena tar studenten...å det ska firas...PRONTO!:)
 
Nu ska jag ta min trötta kropp och hoppa i säng...
Ingen hemma, så inatt sover man ensam...OGILLAS....tänk en gång när de små liven flyttar hemifrån på allvar!
Då får jag väl köpa mig en RIKTIG Vakthund...eller ...öhh...leta rätt på en RIKTIG Vakthunk...
 
 
(vakthund)
 
 
(vakthunk)
 
Det blir nog bra, vad det lider!:)
 
Den dagen, den sorgen! :)
 
Gonatt o sov så gott!
 
//MK
 
 
 


Kommentarer
Paula´s Blogg

Vi har en student också :) Cecilia tar studenten på lördag 1 juni! Idag har vi varit o beställt tårtor som vi får hämta då på lördagmorgon den 1 juni.

Kram på dej

Svar: Kram tillbaka, och lycka till med Studentkalaset!:)
Karin

2013-05-24 @ 14:29:00
URL: http://paulazblogg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0