ONT!

Just i skrivandets stund e jag relativt less på det mesta...
 
Har under några veckor tagit tag i mig själv, min urusla kondis, min taskiga motivation/ambition och mitt sanslöst slöa kroppelände!
Det har gått över förväntan jättebra...å jag har traskat nog så hårt, cirka cirkus milen varje dag!
Ibland har jag delat upp det på två kortare, ibland har jag bränt iväg en jäkla massa km på en å samma gång...
 
Å NU....nu när det börjar ge utdelning....när jag helt plötsligt kan trava på i samma hårda tempo hela tiden..
NU...när jag inte ser ut som en punkterad blåsbälg när jag återkommer till min ytterdörr...å NU när kilona börjar ge med sig...
 
DÅ....
 
Då får jag benhinneinflammation! :(
 
Å det, mina vänner....gör JÄVLIGT ont för att uttrycka mig milt!
 
Ungefär på samma nivå som tandvärk....molande, stickande, brännande, molande ÄNNU mer...å riktigt sjujäkligt all in all!
Hela smalbenet (skenbenet) och muskulaturen omkring gör ont...Pinigt, plågsamt och TRÅKIGT!
Svårt att gå är det också, och hur det ser ut kan jag bara ana efter kommentar från en av mina vårdtagare idag, när hon susade förbi mig i korridoren med sin rullator...
 
K(ont)enta...
 
Vila, inga promenader på några dagar, byte av skor OM jag ändå måste ut o röra på mig...vilket ju e relativt troligt med tanke på vilken typ av husdjur man har, tigerbalsam, voltaren, diklofenak...och...för att klara Diklofenaken...Omeprazol!
Hurra för motionerandet....det tar stillsamt livet av mig! Så ere!
 
Har jobb imorgon åxå...å behöver ju som bekant vartenda öre jag kan knega ihop...men tji får jag...för e jag såhär handikappad imorgon bitti, så inte lär jag åka på jobb!
 
Over and out...
Ben i viloläge och film på tv:n....
 
(å det e ju inte alls kalasväder för låååångpromenad ute just nu, näää-ä-rå!) 
:(
 
//MK
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mks.blogg.se

tankar, funderingar, analyser och åsikter i en enda soppröra!

RSS 2.0